Digital læring på ungdomsuddannelserne – fra strategi til praksis

Oplæggene fra netværkskonferencen er klar
P1280400

Netværkskonferencen Digital læring på ungdomsuddannelserne i Region Midtjylland er netop afsluttet. Formålet var – som navnet antyder – at få sat gang i videndeling og networking i regionen. Derfor blev hele dagen filmet (videoer fra de enkelte oplæg og reportage er på vej), der er etableret en facebook-gruppe af samme navn, og herunder  kan du downloade de fleste af oplæggene fra dagen (de sidste er på vej).

Hold også øje med vores Wiki, hvor der sommeren 2014 er den næste videndeling i projektet eSkoler Midt.

Oplæg fra netværkskonferencen
Formiddagens fokus var den strategiske indsats – i forhold til undervisningsministeriet, regionen og med et lokalt eksempel fra Århus Købmandsskole.

Digital læring og undervisning – fællesoffentlig strategi
P1280303
Undervisningskonsulent Søren Vagner, UNI-C, fortalte om Digital læring og undervisning i forhold til den fællesoffentlige strategi. Se oplæg Digital læring og undervisning – fællesoffentlig strategi

eSkoler Midt – den regionale indsats

P1280351
Pia Fabrin, kontorchef i Regional Udvikling, fortalte om digitaliseringsstrategien på ungdomsuddannelsesområdet i Region Midtjylland.
Se oplægget eSkoler Midt – en regional indsats30042014

 Den e-lærende Digitale Skole – på vej mod digital dannelseP1280297
Centerchef Michael Lund-Larsen fortalte om Århus Købmandsskoles storstilede projekt Den e-lærende Digitale Skole, som nu er gået ind i sin anden fase. Se oplægget Den e-lærende Digitale Skole – en skolestrategi

Digtale spor
Om eftermiddagen var der 6 workshops med eksempler fra praksis

P1280588
Under overskriften Opfør dig ordentligt! satte Daniella Tasic Hansen, eVidenCenter, spot på det digitale dannelsesbegreb.
Se oplægget Digital_dannelse

P1280408
Michael Hanson fortalte om Digital dannelse på skemaet på Teknisk Gymnasium Silkeborg.
Se oplægget digital-dannelse-regionmidt-mh

P1280483
Steen Grønbek gav et indblik i  Mercantube – en videolæringskanal som en vej til at nå de audiovisuelle elever, der bedst lærer og modtager informationer gennem video og lyd.
Se oplægget Mercantube – en videolæringskanal

P1280508
Michael Lund-Larsen holdt oplæg om Digitale selvrettende opgaver
Oplæg på vej

P1280585
Christoph Ridder, Egaa Gymnasium fortalte om, hvordan de Digitale delingsværktøjer Google Docs og Google sites kan anvendes i undervisningen. Se oplægget Digitale delingsværktøjer

P1280589
Tablets i undervisningen giver mulighed for at underviserne på UC Holstebro kan øge elevernes muligheder for samarbejde, læring og erfaringsudveksling. Det fortalte Lykke Møller, UC Holstebro, om under overskriften
Tablets øger samarbejdet

Skriv en kommentar