Programmering på skoleskemaet

Eleverne i folkeskolen skal lære at programmere. På den måde udvikler de både deres digitale færdigheder, de bliver mere reflekterede omkring deres brug af it – og de får ikke mindst muligheden for at tilegne sig  fagfagligt stof på nye måder.  På eSkoler Midts stand på Internet Week den 4. juni i Ridehuset præsenterer eVidenCenter deres erfaringer med Scratch

Se programmet

Programmering skal integreres i fagene i  folkeskolen, både som en komponent i  folkeskolens inddragelse af mere it, men også fordi programmering kommer til at blive en stor del af elevernes fremtid. Bl.a. Dansk Erhverv  mener, at programmering skal fylde mere i folkeskolen. Eleverne skal ikke blive eksperter i avanceret kodning, men skal via enkelte programmeringsværktøjer bl.a. skabe og udvikle forudsætning for at forstå mulighederne med  programmering, eksempelvis til at lave websites, skabe animationer og producere spil. Det handler om digital dannelse, men også om at tænke i nye abstrakte processer og skabe digitale produktioner.

I 5C på Vestmarksskolen i Odder er programmering kommet på skoleskemaet. Her har de arbejdet med Scratch over en periode og opnået gode erfaringer

Læs mere i artiklen “Programmering er kommet på skoleskemaet”

Se eksempler fra 5C

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s