Nye eksamensformer med it

På Tørring Gymnasium vil man undersøge, hvordan nye it-produktioner kan inddrages i forhold til eksamen

It i eksamenssammenhænge
Traditionelle eksamensformer kan være en hindring for de elevaktiverende arbejdsformer i den daglige undervisning. Der kan hurtigt blive en diskrepans mellem nye arbejdsformer med it i den daglige undervisning og de formelle krav og kompetencer, som stilles til eksamen.
Inddragelse af it-produktioner i eksamensformen vil gøre anvendelse og træning af elevernes it-kompetencer i den daglige undervisning mere nærliggende og nødvendig.

Hvordan
Projektet ”It-produktioner og nye eksamensformer” vil afdække, hvorledes forskellige it-produktioner kan indgå nye mundtlige eksamensformer. Disse kan eksempelvis indgå i stedet for synopser til censor før eksamen eller integreres i den mundtlige eksamen. Hensigten er at lave disse forsøg i tre forskellige fag: samfundsfag, religion og biologi samt eventuelt AT-eksamen, og have fokus på at afdække forskelle og ligheder i mulighederne indenfor de forskellige hovedområder

Resultater
Styrker såvel som udfordringer ved at inddrage af it-produktioner i eksamensformen vil blive afdækket og dokumenteret i projektet.
Desuden dokumenteres prøveeksamener indenfor de deltagende fag, samt den løbende inddragelse og udformning af elevproducerede it-produktioner i den daglige undervisning.
Alt relevant materiale videreformidles på en hjemmeside

Hvem
Tørring Gymnasium

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s