Spil skal øge grammatik-forståelse

Et spil skal motivere eleverne til at træne grammatiske regler indenfor forskellige sprog på Århus Købmandsskole

Værktøj til at træne grammatik
Den repetitive træning af grammatiske regler er en nødvendig del af det at lære et fremmedsprog. Men nogle elever på HG er ikke altid motiverede for denne form for træning. Projektet ”Spil og sprog” vil derfor udvikle et værktøj, som giver mulighed for at lade elever træne grammatik, mens de spiller mod hinanden. Projektet trækker dermed på gamification-tankegangen.

Hvordan
Projektet vil:
• undersøge, hvorvidt anvendelse af elementer fra gamification kan motivere eleverne
• udvikle en platform til underviseres produktion af trænings- og læringsspil
• udvikle indhold til et spil til brug indenfor engelsk grammatik
• afprøve spillet i undervisningen og evaluere spillet
• udforme en vejledning i produktion og brug af spil

Resultater
Projektet vil resultere i en platform til udvikling og afvikling af træningsspil. I første omgang vil der blive udviklet indhold til ét spil, som retter sig mod undervisningen i engelsk grammatik på HG. Platformen vil blive stillet til rådighed for undervisere på uddannelsesinstitutioner i Region Midtjylland, og det vil være muligt for dem at udvikle deres egne spil til brug i undervisningen.
Projektet vil desuden resultere i en vejledning i produktion af spillene, og i en vejledning i, hvordan spillene kan anvendes i undervisningen

Hvem
Århus Købmandsskole
eVidenCenter

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s