Web 2.0 skal styrke tværfagligt samarbejde

På baggrund af af Web 2.0 værktøjer vil VUC Aarhus udarbejde nye forløb til tre faggrupper, hvor det tværfaglige og fællesfaglige kommer tydeligt til udtryk, og hvor det anvendelsesorienterede perspektiv er styrket

Fokus på tværfaglighed
I faggrupperne naturvidenskabelig faggruppe og i de kultur- og samfundsvidenskabelige faggrupper på HF fungerer det faglige samspil ikke optimalt. Der er en tendens til , at det særfaglige perspektiv dominerer over det fælles- og tværfaglige perspektiv. Synergieffekten mellem de tre fag bliver således for lille, faggruppen handler mere om fag end om sag, og derfor træder det anvendelsesorienterede i baggrunden – som jo ellers er HF-uddannelsens særlige profil. Det vil projektet “Fagligt samspil og kursistaktivering på hf med Web 2.0” være med til at ændre på.

Hvordan
• Der udvikles bl.a. en tværfaglig hjemmeside, og der eksperimenteres med forskellige former for web.2.0 baserede kursistproducerede materialer samr øget lærersamarbejde på tværs af fag

Resultater
• Udvikling af en hjemmeside, der både styrker det fællesfaglige og har fokus på kursistinddragelse gennem kursistproducerede ”tekster”, fx wikies og videorapporter
• Bedre gennemførselsresultat for kursisterne
• Styrket samarbejde i lærerteams og fælles fodslag om forholdet mellem sag og fag i faggrupperne

Hvem
VUC Aarhus

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s