Flipped classroom i studieområdet

Lemvig Gymnasium vil styrke elevernes kompetencer indenfor studieområdet. I studieområdet arbejder eleverne flerfagligt i 3 dele fordelt på uddannelsen. Der er indbygget en progression, hvor eleverne taksonomisk bevæger sig fra det redegørende til det anvendelsesorienterede.

Fokus for projektet ”Flipped classroom i studieområdet” er at styrke elevernes forståelse, anvendelse og refleksion over såvel de involverede fags som studieområdets metoder.

Hvordan
• Ved at udvikle pod/vodcast, som forklarer de metoder, der knytter sig til de fag, der indgår i studieområderne.
• Ved at undersøge om et ”flipped classroom” kan medvirke til at styrke elevernes overfaglige kompetencer. Det er hensigten, at eleverne som hjemmearbejde studerer underviserens pod/vodcast, og inden næste lektion giver underviseren feedback på områder, der ønskes uddybet.
• Ved at styrke undervisernes e-didaktiske kompetencer.

Resultat
Det primære resultat er de udarbejdede vod/podcasts. Det er hensigten at følge en årgang gennem 3 år, og således udvikle pod/vodcasts til studieområdets 3 dele. Derudover er det hensigten fortsat at udvikle på forløbene

Hvem
Lemvig Gymnasium

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s