i-bøger, der integrerer alle relevante medier. Det er et af de forventede resultater i projektet ”Klassens i-bog”.
Brug af i-bøger i undervisningen
Der udkommer mange i-bøger, men de rummer sjældent det hele. Derfor ønsker Randers HF og VUC at udvikle i-bøger, der integrerer tekster, notater, opgaver, video og lyd, og bruge dem i undervisningen af de enkelte fag. Samtidig opnår man erfaring med brugen af i-bøger med fokus på kursisternes udbytte.
Hvordan
• Der skal afprøves forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer og muligheder. Didaktiske og pædagogiske overvejelser om i-bogens anvendelser. Kursisternes brug af i-bogen.
• Der skal gennemføres hele forløb med i-bogen. Fokus på kursisternes udbytte. Mulighed for differentieret undervisning.
• Der skal gøres rede for, hvad virker og hvordan. Vidensdeling ved kurser og vejledninger til kollegaer
• i-bogs konceptet skal beskrives til brug for kollegaer og andre interesserede.
Resultater
En didaktisk model for undervisningen i forhold til i-bøger, hvor e-læring er en naturlig del, og hvor der ikke skelnes mellem e-læring og læring.
Projektet vil bidrage med konkrete i-bøger hvor der er kursistbidrag, samt en viden om best-practice. Endvidere vil projektet kunne bidrage med viden om kursistudbytte og -engagement, samt undervisningsdifferentiering.
Hvem
Randers HF og VUC