Metode til virtuel læring

Projektet ”Grænseløs læring – virtuelle valgfag” har fleksibel læring som omdrejningspunkt. SOSU-Randers vil udvikle en virtuel version af udvalgte valgfag og en pædagogisk metode, der skal kunne bruges i andre fag.

En ny metode
Den pædagogiske metode, der udvikles i projektet, skal kunne tilrettes til at bruges i andre fag, ligesom den skal anvendes til at udvikle virtuelle uddannelsesforløb. På den måde vil metoden også kunne være med til at fastholde de elever, som har svært ved at få hverdagen med uddannelse til at hænge sammen, fx på grund af lang transporttid.

Hvordan
• Observation og analyse af traditionelt afviklede fag
• Udvikling af virtuelle fag med fokus på undervisernes it-tekniske kompetencer og udarbejdelse for opfølgning på afprøvning
• Afprøvning af virtuelle valgfag
• Udvikling af en pædagogisk metode for virtuelle fag baseret på erfaringer og opfølgning

Resultater
• Der udvikles en virtuel version af 1-2 valgfag, som eleverne får samme udbytte af som et valgfag med traditionel undervisning.
• Der er tilslutning til de virtuelle valgfag fra elevernes side
• Elevernes vurdering af deres udbytte af faget er på samme niveau som en traditionelt afviklet udgave af de pågældende valgfag.
• Den pædagogiske metode vil kunne tilrettes til at kunne bruges i andre fag.

Hvem
SOSU Randers

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s