Vejledning til it-værktøjer

Gymnasiet HTX Skjern vil undersøge, hvordan man som underviser bedst anvender Flipped classroom og efterfølgende bruger fleksibel vejledning gennem den socialkonstruktivistiske e-læringsform til at højne kvaliteten af læringen hos den enkelte elev.

Vejledning til undervisere
I projektet ”Prestudy med fleksibel elevvejledning” opnås viden om, hvordan man som underviser bedst anvender ny teknologi til at højne kvaliteten af læringen ved brug af ”Flipped classroom” og fleksibel vejledning. Med ”Prestudy” vejledningen bliver det lettere for nye underviserer at gennemføre og evaluere fremtidige undervisningsforløb.

Hvordan
• Gennem didaktisk analyse af behov samt anvendelsesmuligheder af platforme/redskaber
• Ved gennemførelse af undervisningsforløb.
• Ved evaluering af undervisningsforløb samt vidensdeling på Web 2.0.
• Gennem udvikling af Prestudy-vejledning.
• Ved justering og tilretning af didaktikken samt undervisningsforløbet.
• Ved samlet evaluering af forløbet og færdiggørelse af ”Prestudy” vejledning.

Resultater
En Prestudy-vejledning, der indeholder forslag til, hvilke redskaber der kan bruges samt hvordan man kan strukturere et kombineret undervisningsforløb indeholdende ”Flipped classroom” og fleksibel vejledning.
Ud over den konkrete ”Prestudy” vejledning sigter projektet også mod en større vidensdeling undervisere i mellem.
Succeskriteriet ved projektet er at udbrede ”Prestudy” vejledningen således det bliver lettere at komme i gang med ovenstående koncepter for undervisere, der ønsker at benytte sig af kombinationen.

Hvem
Gymnasiet HTX Skjern

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s