Multimodal produktion af tekster

Projektet ” Forsøg med Multimodal tekstproduktion” vil udvikle elevernes kompetencer og gøre dem til aktive researchere, designere og forfattere. Midlet er nye informationsteknologier og tekstformer under samlebetegnelsen Web 2.0.

Svært at håndtere information
VID Gymnasier oplever, at eleverne ofte har svært ved håndtere de overvældende mængder af information, der er til rådighed og fuldt ud udnytte de potentialer som Web 2.0 har. Det vil projektet gerne være med til at ændre på.

Hvordan
• Kurser for involverede undervisere, samt afholdelse af tværfaglige og tværgymnasiale seminarer.
• Ved implementering af multimodale dokumenter i to udvalgte 1.års klasser (1 hhx-klasse og 1 htx-klasse). Løbende undersøgelser og beskrivelser i statusrapporter.
• Afrapportering

Resultater
• At udvikle en større forståelse for og samle ny viden om, hvordan multimodale tekster kan udvikles og integreres i undervisningen på VID Gymnasier
• At afdække nogle af de faktorer, der har betydning for de overvejelser elever og undervisere har mht. produktionen af multimodale dokumenter
• At fokus på inddragelse af multimodale tekster medfører en øget motivation blandt eleverne og underviserne.
• At bidrage med at tilgodese kravene i vore bekendtgørelser om indarbejdelsen af ny skriftlighed i undervisningen
• At fokusere på at skabe integrationsfremmende samarbejder mellem hhx- og htx-uddannelserne i den nye institution, VID Gymnasier

Hvem
Viden Djurs

Skriv en kommentar