SOSU-Horsens vil undersøge, hvorledes didaktikken kan udvikles i relation til brug af digitale medier. Hovedvægten er på inklusion, differentiering, fleksibel læring og vejledning, tværfaglighed, elevaktivering samt egnede evalueringsformer.
En vej til bedre læring
Udvikling af det eDidaktiske område skal skabe bedre indlæring hos eleven ved anvendelse af digitale medier, og bedre resultater i forhold til konventionel undervisning i projektet “eDidaktik”.
Hvorfor
Sammenligning af e-og konventionelle forløb med fokus på resultater oplevelser med udgangspunkt i de 7 didaktiske indsatsområder:
• Inklusion
• Differentiering
• Fleksibel læring
• Fleksibel vejledning
• Tværfaglighed
• Elevaktivering
• Egnede evalueringsformer
Resultater
Resultaterne skal danne grundlag for den videre udvikling indenfor det eDidaktiske område og skal anvendes i forbindelse med fremtidig undervisning/vejledning.
Succeskriterier vil være 5-10 % bedre standpunkt hos eleverne og en gennemførelsesprocent på 95.
Hvem
SOSU-Horsens